wtorek, 30 października 2012

Francuskie wnętrza

Francuski sklep odzieżowy Finger in the Nose słynący z najwygodniejszych dżinsów dla dzieci mieści się w Paryżu w dzielnicy Saint Germain des Prés. Naciskam na słowo "dziecięcy", bowiem wystrój wnętrza i sama wystawa prezentuje się na tyle elegancko i stonowanie, co dla tego typu dziecięcych marek jest raczej rzadkością. Kiedy chodzi o produkty dla dzieci zwykle kojarzą one się nam z żywym kolorem, wesołą scenerią. Natomiast tu królują odcienie drewna, metalu i czerni. Sytuację "ratują" kolorowe retro zabawki i barwne zdjęcia nad wystawowymi wieszakami. Ubrania też są fajnie dobrane - osobno te jaskrawe i te w kolorach od czerni do beżu. Na pewno Finger in the Nose, stosując takie rozwiązanie wystroju sklepu, nawiązał do pozostałych eleganckich znanych marek i galerii sztuki mieszczących się tuż obok. A oto kilka przykładowych zdjęć:











Zimowa wystawa

Zimowa wystawa marki Scotch & Soda w nowym sklepie w Luxembourgu. Robi wrażenie.






Wykorzystanie typowych mebli domowych: stołu, ławki, lampy wiszącej - tworzy ciepłą i przytulną przestrzeń. Na pewno klient w takim miejscu czuje się bezpiecznie i komfortowo. 











sobota, 27 października 2012

Fińskie Marimekko

Fińskie Marimekko oczarowało mnie już dawno temu. Wzory, kolory i przede wszystkim niezapomniane unikko to cechy wyróżniające tę firmę na rynku światowym. Na całym globie
Marimekko jest już znane. Co jakiś czas dochodzą nas wieści o nowo otwartym firmowym sklepie.
A my dziś zamieszczamy tu kilka wystaw i wnętrz sklepowych. Są naprawdę zaprojektowane na najwyższym poziomie. Kwintesencja skandynawskiego design.


















Visual Merchandising store - myślę, że bardzo fajna inspiracja.


Choć kolorystyka w tym roku się nie sprawdzi, ale układ kolorów i prezentacja produktu może nas zainspirować.


Przesłane przez



czwartek, 25 października 2012

Połączyć perfumy z kryształem

Swarovski kocha wyzwania. Połączenie perfum i kryształu powiodło mu się w 100%. Oto wystawa, która świetnie eksponuje elegancki produkt:









Prostota, delikatne i jasne kolory, dużo intensywnego światła i użycie w tle plakatu - efekt niezapomniany.


Rajskie ptaki

Lanvin w Paryżu urzekł wystawą sklepową "Rajskie ptaki". Wiszące manekiny w wieczorowych sukniach i z upiętymi z tyłu skrzydłami w tęczowych kolorach. Do tego piękne dodatki: torebki, biżuteria. Wszystko w powietrzu, "w locie rajskiego ptaka". 








wtorek, 23 października 2012

Stylowo i elegancko

Stylowy i elegancki Baldinini. Srebro zarezerwowane dla działu męskiego, biel dla działu damskiego.
Umiar, prostota, powtarzalność, niesamowicie spokojny klimat. Aż chce się tam być.

foto z www.architonic.com

foto z www.architonic.com


foto z www.architonic.com


foto z www.architonic.com


foto z www.architonic.com

Wizualna estetyka produktów merchandisingowych

Australijska firma Visual Inspirations specjalizuje się w tworzeniu wizualnych projektów wystaw sklepów w galeriach handlowych. Wykonuje nawet najbardziej specyficzne zamówienia. Ich wizualne prezentacje można uznać za efektywną strategię reklamową współpracujących z nimi marek.
Visual Inspirations goni nowe trendy w branży produktów merchandisingowych. Stojaki są dostosowane do najnowocześniejszych standardów design i prezentacji produktu. Klienci dzięki współpracy z takimi firmami mogą zmaksymalizować swoją sprzedaż, a co za tym idzie - także swoje przychody.   
Oto niektóre aranżacje wykonane dzięki produktom Visual Inspirations:





niedziela, 21 października 2012

Elementy wykorzystywane przez visual merchandiserów

Visual merchandiser to człowiek orkiestra. Kreuje on świat, który ma "zdobyć" nie zawsze zdecydowanego klienta. W tym tworzeniu świata wystaw i wnętrz sklepowych visual merchandiser wykorzystuje szereg elementów oddziałujących psychologicznie na ludzi. Oto najważniejsze:

1. Kolor
2. Światło
3. Przestrzeń/Tło
4. Fotografia
w wewnątrz sklepu:
5. Zapach
6. Dotyk
7. Dźwięk
8. Interaktywne instalacje/wyświetlacze



Główne zasady Visual merchandising:

- równowaga,
- proporcja,
- nacisk,
- rytm
- harmonia.




Przed tworzeniem projektu wystawy visual merchandiser musi sobie przygotować:

1. Temat główny wystawy 
2. Paletę kolorów zgodną z bieżącym sezonem
3. Ustalić czas, w jakim będzie realizował swój pomysł
4. Uwzględnić zasady projektowania
5. Ustalić budżet



piątek, 19 października 2012

Jak wyeksponować koszule?

Wnętrze sklepu szwedzkiej marki Eton zostało zaprojektowane z dbałością o każdy, nawet ten najmniejszy szczegół. Zamiast plakatów i manekinów w koszulach, na ścianach w biało-czarne pionowe pasy wiszą w czarnych ramkach zdjęcia. A na zdjęciach portrety mężczyzn w eleganckich garniturach i koszulach firmy Eton. Do tego mnóstwo światła. Nad półkami z wyeksponowanymi świetnie dobranymi kolorystycznie koszulami wiszą ogromne żyrandole, co daje i więcej efektywnego oświetlenia i więcej domowego, skandynawskiego klimatu.



środa, 17 października 2012

Jak uczcić 111 lat marki?

Aby świętować 111 lat istnienia marki Bergdorf Goodman, do pracy nad oknem wystawowym został zaproszony David Hoeyi jego team. Całość została zainspirowana i utrzymana w klimacie, jaki panował na ulicy Avenue nr 5w Nowym Jorku. To prawdziwy teatr!



poniedziałek, 15 października 2012

Niebanalna wystawa jesień/zima

Jesienią i zimą dokarmiajmy ptaki. A przy okazji przypomnijmy sobie wystawę sklepową Ted Baker, na której postawiono mnóstwo karmników. W domkach dla ptaków znalazły się minimalistyczne wiktoriańskie mebelki dla lalek wraz z dodatkami do męskich i damskich strojów. I do tego klimatyczne światło. Niebanalny pomysł, brawo!!!